Eduardo Viola tem artigo sobre China na RBPI Especial

O Professor Titular do Instituto de Relações Internacionais da Universidade de Brasília, Eduardo Viola, teve artigo publicado na edição especial sobre China da Revista Brasileira de Política Internacional – RBPI. O artigo intitulado “Chinese energy policy progress and challenges in the transition to low carbon development, 2006-2013”, foi escrito em co-autoria com Larissa Basso, doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Relações Internacionais da UnB.

O resumo do artigo:

If the world is not to jeopardize the chances for human life on Earth, climate change must be mitigated; therefore, achieving low carbon development is crucial. China is the world’s greatest GHG emitter, energy producer and energy consumer; investigating its energy-climate policy developments and international positions are of utmost importance to understand and tackle current stumbling blocks of the global energy and climate governance.

Leia o trabalho de Eduardo Viola e Larissa Basso aqui.